CÉGÜNK JÁTÉKAUTOMATÁK HITELESÍTÉSÉVEL IS FOGLALKOZIK
A hitelesítés menete
A hitelesítés az a hatósági tevékenység, amelynek során a mértékhitelesítő a hitelesítési engedélyben, valamint a hitelesítési előírásban előírt műszaki, technikai követelmények figyelembevételével a játékautomata megfelelőségét megállapítja, a játékautomatát tanúsító jelekkel látja el és hitelesítési bizonyítványt ad ki.
Játékautomaták hitelesítését együttműködési megállapodással rendelkező hitelesítő laboratóriumban kell végezni. A befoglaló méretük miatt nehezen mozgatható játék automaták esetében a hitelesítés a helyszínen is elvégezhető.
Gyártói eredetiség igazolás
A gyártói eredetiség igazolás (korábban: gyártói nyilatkozat) a gyártó mérésügyi hatóság által hitelesített igazolása arról, hogy a hitelesítésre bemutatott szerencsejáték eszköz típusa megfelel a korábban a gyártó által típusvizsgálatra bemutatott és engedélyezett készüléktípusnak, másrészt, hogy a bemutatott eszköz valóban a nyilatkozattevő gyártmánya, és nem hamisítvány.
Lezáró, tanúsító jel:
Az a hatóság által elhelyezett jelzés (matrica, ólomzár) aminek épsége a szerencsejáték céljára szolgáló eszköz hitelességének egyik feltétele, és melyeket Hitelesítő laborunk biztosít.
Metrológiai követelmények
A játékautomata:
- legyen üzemképes,
- legyen megfelelően azonosítható,
- típusa egyezzen meg valamely engedélyezett típussal,
- működtető programja egyezzen meg a JA hitelesítési engedélyében szereplő valamely programmal,
- biztonságtechnikai szempontból működjön megfelelően,
- legyen alkalmas a befizetett összeg rögzítésére,
- biztosítsa a játékjog szerzés lehetőségét,
- rendelkezzen az előírt feliratokkal,
- a hitelesítési engedélyben foglalt bélyegzési és egyéb specifikus követelményeket elégítse ki.
Szerkezeti előírások
A szerkezeti előírások célja annak biztosítása, hogy a szerencsejáték céljára szolgáló eszköz hitelesítésük érvényességi ideje alatt – rendeltetésszerűen használva őket – a rájuk vonatkozó követelményeket teljesítsék A konkrét előírásokat a hitelesítési előírások tartalmazzák.
Játékautomata típusok Flipper, szimulátor, videobox, gyermekjáték
Flipper
A flipper olyan játékautomata, amelyben a játékos által indított, ferde síkú, akadályokkal tűzdelt pályán mechanikus eszközökkel befolyásolható módon gördülő golyó bizonyos akadályoknak ütközve a pontokban kifejezett eredményt növeli.
Gyermekjáték
A gyermekjáték olyan méreténél és színvonalánál fogva általában gyerekek által játszható játék, amelyet az állami adóhatóság játékautomatának minősít.
Szimulátor
A szimulátor eseményt és/vagy cselekményt megjelenítő játékautomata, amelynél az esemény és/vagy cselekmény képi megjelenítése általában televíziós képernyővel valósul meg, a játékos a cselekmény és/vagy esemény aktív részese, a beavatkozása valósághű, vagy a valóságot imitáló szabályozószervekkel történhet.
Videobox
A videobox több programmal működtethető, az eseményt és/vagy cselekményt stilizáltan, animációs eszközökkel jeleníti meg és a játékos annak lefolyását megfelelő kezelőszervekkel befolyásolhatja.